23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Jyderne skal købe mere økologi

Danskerne er det folkefærd i verden, der køber allermest økologisk. Størstedelen af de danske økologiske forbrugere bor dog øst for Storebælt. En ny økologisk kampagne skal få jyderne med på trenden.

Det Økologiske Måltid, der er en sammenslutning af økologiske ægproducenter, står bag kampagnen, der netop er skudt i luften. En kampagne der primært skal vække danskernes, og særligt jydernes, interesse for økologiske æg, og samtidigt skabe større opmærksomhed omkring økologiske varer generelt.

- Danskerne har allerede taget økologi til sig. Vi kan mærke en øget efterspørgsel på vores økologiske æg over de sidste år – specielt i Tyskland er de vilde med vores økologiske æg. Men i Danmark er efterspørgslen størst øst for Storebælt, og den tendens vil vi gerne være med til at ændre, siger Henrik Madsen, der er salgs- og marketingchef hos DANÆG A/S – Danmarks største skalægspakkeri, og talsperson på vegne af producentsammenslutningen.

Økologi til jyske familier

Det er specielt de jyske familier, der skal have øjnene op overfor de økologiske varer og ikke mindst æggets mange sundhedsmæssige fordele. Det skal blandt andet ske ved lækre opskrifter, producentportrætter, historien bag ægget – alt med udgangspunkt i det økologiske æg.

- Vi ved, at de danske børnefamilier ønsker kvalitet. Og undersøgelser viser, at det er børnefamilierne, der har størst fokus på økologi, derfor vil vi gøre det endnu letter for dem at vælge økologisk ved at tilbyde dem nemme, hurtige og sunde madopskrifter, hvor økologiske æg indgår, siger Henrik Madsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.116|instance-web01