23948sdkhjf

Hundredvis af danskere deler køkken-historier

Ikea har opfordret sine webbrugere til at dele deres køkkenudfordringer via video. Det er en stor succes.
Ikea Danmark går nye veje i kampen om kunderne. De traditionelle reklamekampagner er lagt på hylden til fordel for en ny tilgang, hvor brugerinvolvering er omdrejningspunktet.

Sammen med sit reklamebureau; We Love People”, har Ikea – under overskriften ”Giv os en udfordring” – lanceret en konkurrence, hvor præmien er et nyt køkken. For at deltage skal man fremstille en video på 60 sekunder, hvor man fortæller om sine køkkenudfordringer. Ifølge Markedsføring.dk har Ikea indtil videre modtaget næsten 400 bidrag.

- Det er dejligt, og jeg synes, det siger noget om, at vores strategi er rigtig. Kommunikations-arenaen er anderledes i dag, forbrugerne vil gerne lege med – og det lærer vi også af, siger Ikea Danmarks marketingchef Lena Gaarde til Markedsføring.dk.

Hun forklarer, at det er forbrugernes medieadfærd har ændret sig markant, og derfor giver det ikke længere mening for Ikea at tænke kampagner på samme måde som tidligere:

- Vi ser ikke længere kanalerne eller disciplinerne, om du vil, som det vigtigste. Forbrugerne i dag vil ikke bare have tilbud i hovedet, de vil involveres og engageres. De vil lege med og selv være med til at skabe tingene, og det er det, vi nu forsøger at give mulighed for, siger hun til Markedsføring.dk.
Læs mere om: Ikea
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093