23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kioskdød og discount presser Metro

Tyskejede Metro har tabt 130 mio. kr. i Danmark på fem år efter en bølge af kiosk-konkurser som følge af grænsehandel.

Metro tabte i fjor 36,4 mio. kr. af en samlet omsætning på godt 1,7 mia. kr. Dermed løber de seneste fem års tab op i mere end 131 mio. kr. på det danske marked, og et nyt underskud ventes i år, fremgår det af 2012 regnskabet. Det skriver Børsen.

Hos Metro er det dog fortrinsvis salget af såkaldte nonfood-varer som elektronik, kontorinventar og køkkenartikler, der er ramt, og man omlægger derfor nu strategien og satser mere på fødevarer til de professionelle kunder.

Trods de senere års dårlige resultater i Danmark, så er der ifølge Charles Kay, adm. direktør for Metro Cash & Carry Danmark, ingen planer om at trække sig ud af det danske marked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11