250.000 brugere, men egenkapital i minus: Sådan ser Reshoppers fremtid ud
En negativ egenkapital har i fem år hæmmet Reshopper og forretningens fremtidsplaner.
Men nu er der lagt en ny strategi, som skal sikre virksomheden vækst fremadrettet, skriver Århus Stiftstidende.
Reshopper udgør en platform, hvorfra der blandt andet sælges genbrugstøj til børn. Det støtter cirka en kvart million brugere op omkring på nuværende tidspunkt. Men forretningsmodellen har hidtil ikke fjernet de røde tal på egenkapitalen.
Direktør i Reshopper, Casper Blom, forsikrer dog over for Århus Stiftstidende om, at handlen på genbrugsplatformen ser ganske positive ud. Blandt andet fortæller direktøren, at der er "omkring 35 procents vækst i antallet af handler" mellem brugerne på Reshopper-platformen.
- Hen over de kommende år skal vi fokusere på, hvordan vi sikrer en rød tråd mellem markedspladsen og butikkerne. Lige nu kan vi se, at efter vi selv er begyndt at sælge nye varer, er salget af brugte varer steget meget. Planen var at blive en større del af børnefamiliernes transaktioner både første, anden og tredje gang, varer sælges, og det ligner lige nu, at vi er lykkedes med det, siger han til Århus Stiftstidende.
Casper Blom tilføjer, at der derudover er planer om at åbne flere fysiske Reshopper-butikker. Hvor og hvornår kan han dog ikke løfte sløret for endnu.
Reshopper har på nuværende tidspunkt butikker i Aarhus, Valby, Kolding og Taastrup.
Regnskabsår | 2021 | 2020 | 2019 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 3,610 | 3,691 | 2,259 |
Resultat af primær drift | 0,358 | 1,688 | 0,683 |
Resultat før skat | -0,369 | 1,156 | 0,010 |
Årets resultat | 0,001 | 1,327 | 0,311 |
Balancestatus | 5,605 | 6,250 | 3,732 |
Egenkapital | -3,152 | -3,154 | -4,482 |
Antal ansatte | 7 | 5 | 4 |
Kilde: CVR |