23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Østeuropæiske colaer indtager kioskerne

I Coca-Colas nye kampagne pryder 150 populære danske navne flaskerne. Men helt ny type navne kan nu findes på flaskerne i flere kiosker.

Det drejer sig om navne som Kamosi og Grilio Megejai. Det skriver metroXpress.

En hurtig Google-søgning viser, at navnene betyder henholdsvis 'ven' på slovakisk og 'grill-elsker' på litauisk.

Vicedirektør Claus Bøgelund Nielsen fra De Samvirkende Købmænd fortæller, at erfaringen og formodningen siger, at det er snyd med svindel for øje, ellers kan det ikke betale sig at hente sin sodavand i Østeuropa.

500 ud af 850 kontrolbesøg i kiosker fra SKAT har resulteret i bødeforlæg, hvorfor Claus Bøgelund Nielsen ser frem til, at SKAT tager på kiosk-besøg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|