23948sdkhjf

Walmart er vilde med to danske iværksættere

To danske iværksættere er blevet udvalgt til finalefeltet i en stor idékonkurrence, som afholdes af den amerikanske detailhandelsgigant Walmart.
Vinder danskerne konkurrencen, vil deres produkt blive markedsført og solgt massivt af butikskæden, der er verdens største og står for 51% af det amerikanske dagligvaresalg.

Detailhandelsvirksomheden Walmart står bag idékonkurrencen "Get on the Shelf". Idéen er, at nystartede producenter og iværksættere kan indsende deres produktidéer og muligvis slippe igennem nåleøjet til en plads på detailgigantens eftertragtede hylder.

Walmart omsætter årligt for over 420 mia. USD og havde sidste år en andel af alt dagligvaresalg i USA på 51%. Derfor drømmer de to danske iværksættere, der er gået videre i "Get on the Shelf"-konkurrencen, da også stort.

- For os kan det betyde et kæmpe gennembrud, og vi er stolte over, at folkene i Walmart har sendt vores produkt videre i konkurrencen, fortæller Jonathan Løw, der sammen med iværksætter-kollegaen Michael Stausholm står bag produktet "Sprout".

Sprout er verdens første blyant, der kan plantes og blive til friske krydderurter. Den 6. september annoncerer Walmart de tre finalister.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094