23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Arla vil have fat i oste-nørderne

Under navnet Arla Unika opskalerer mejerigiganten produktionen af specielle oste. På sigt skal erfaringerne fra produktionen overføres til resten af organisationen.

Det skriver Dagbladet Ringkøbing Skjern.

Arla har i 11 år produceret en række specielle oste inspireret af landets bedste kokke under navnet Arla Unika. Den produktion vil man nu opskalere mest muligt, så ostene ikke kun lander på bordet på bedre restauranter, men også finder vej til butikker.

Mange af unika-ostene kan ikke masseproduceres, og det er ofte ikke målet. I stedet satser Arla på at få fat på oste-kendere. På sigt kan specialproduktionen dog gavne organisationen som helhed:

- Selvom det ikke umiddelbart kan bruges i den daglige produktion, så lærer alle noget af det og på sigt kan nogle erfaringer overføres til resten af koncernen. For eksempel skal Gammel Knas snart sælges på det amerikanske marked, men i en udgave, hvor lagringen kun har taget et halvt år. Andre produktioner kan kun blive nicheproduktioner, siger John Gynther, gastronomisk ansvarlig for Arlas Unika-afdeling til Dagbladet Ringkøbing Skjern.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14