23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Underskud: B&O kæmper med det europæiske marked

Nye produktlanceringer kunne ikke opveje det vigende europæiske marked i seneste regnskabsår, og koncernen tabte over 200 millioner det sidste år.

Bang & Olufsen tabte 212 millioner kroner før skat i seneste regnskabsår. I regnskabet kan man se, at omsætningen er faldet med 188 millioner kroner. Det er ifølge virksomheden sket, fordi urentable forhandlere er skrået fra, og fordi virksomheden har overtaget distributionen i Kina.

Det er store udfordringer på det europæiske B2C-marked, der giver B&O et negativt regnskab. I 4. kvartal af regnskabsåret har virksomheden oplevet en nedgang i omsætningen på 30 procent. Det kunne ikke opvejes i regnskabet af en stigning i omsætningen på B2C-markedet i resten af verden.

B&O skriver i regnskabet, at man forventer, at produktporteføljen bliver mere attraktiv, fordi porteføljen er blevet stærkt forynget.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|