23948sdkhjf

Kendt fødevareprofil skal være cheflobbyist for mærkevarerne

Fra og med 1. oktober bliver der skiftet ud på den øverste post i MLDK, Mærkevareleverandørerne.

Organisationens direktør gennem de seneste 14 år, Niels Jensen, trapper ned og overlader ifølge MLDK's website jobbet til Leif Nielsen, som kommer fra en beslægtet position som branchedirektør i DI Fødevarer. 

- Jeg glæder mig over at give stafetten videre til Leif Nielsen, der med sin indsigt i branchen, sit netværk og sine kompetencer bliver en god repræsentant for MLDK's medlemmer, og jeg er sikker på, at Leif kan løfte foreningen til nye højder. Nu handler det om at holde fuld fokus på opgaverne, indtil Leif tager over, hvorefter jeg fortsat vil være tilknyttet på nedsat tid, siger Niels Jensen, der altså også er adm. direktør i MLDK de næste fire måneder.

MLDK betegner sig selv som "et kommercielt interessefællesskab for knap 120 mærkevareleverandør til dansk detailhandel og foodservice".

Formanden for MLDK, Bjarne Steen Jensen, adm. direktør i Unilever Danmark, siger: 

- MLDK ønsker at styrke mærkevarens position som relevant og troværdig samfundsspiller hos både myndigheder og politiske beslutningstagere samtidig med også at styrke samarbejdet med detaillister, grossister, forbrugere. Med ansættelsen af Leif har vi en rigtig stærk profil, hvor vi kan lykkedes med alt dette, og også med at fastholde det stærke kommercielle islæt, som har været skabt gennem den nuværende ledelse, siger han.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141