En undersøgelse fra den europæiske varemærkeorganisation, EUIPO, vidner om et stort og dyrt problem i detailbranchen.
Forfalskede produkter inden for tøj, kosmetik og legetøj koster hvert år knap 1,8 mia. kr. - samt tab af omtrent 2500 arbejdspladser.
Det skriver Patent- og Varemærkestyrelsen i en pressemeddelelse.
- Undersøgel...
Falske produkter koster detailbrancher milliardbeløb - hvert år
Falske tøj-, kosmetik- og legetøjsprodukter koster hvert år de respektive brancher flere procenter i tabte salgsindtægter
Der bliver solgt kopivarer for milliarder på verdensplan. Nu vil Patent- og Varemærkestyrelsen have danske unge til at være mere kritiske, når de shopper på nettet. Genrefoto: Wilfredo Lee/Ritzau Scanpix
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement