23948sdkhjf

Detailgigant lancerer to banebrydende tiltag: "Win-win for os som virksomhed"

Danmark bliver foregangsland for detailgiganten Flying Tiger Copenhagen. 

Det sker, når en ny app - og tilhørende kundeklub - går i luften denne onsdag, og dermed igangsætter et nyt initiativ, der skal sikre større sampil mellem selskabets online og fysiske forretning. 

- I 2023 havde vi omkring 100 millioner kunder på tværs af vores markeder, og langt de fleste transaktioner sker i vores fysiske butikker. Vi lancerer imidlertid en række initiativer for at forbedre kundeoplevelsen, uanset om det er i butikkerne eller i det digitale univers, kunderne møder os. Derfor er den nye app en værdifuld tilføjelse til vores øvrige kanaler og en vigtig søjle i vores omnichannel-strategi, forklarer Andre Filomeno. 


Læs også: Flying Tiger lander rekordresultat og sigter mod syv nye markeder


Han har titel af Senior Vice President i kunde- og digitalafdelingen hos Flying Tiger Copenhagen. 

Sidste år testede man konceptet i Spanien og Italien, og det har også været med en international skalering for øje, at man i sin tid udviklede app'en og kundeklubben.

Og resultaterne fra testperioden talte også sit tydelige sprog. 

Således steg det gennemsnitlige køb med 50 procent for medlemmer kontra ikke-medlemmer - og frekvensen for køb steg tilsvarende med ti procent. 

Med kundeklubben kan vi styrke forbindelsen til vores kunder, og det bliver win-win for os som virksomhed og for kunderne, som bruger appen. Vi får værdifuld indsigt i forbrugeradfærden, og vores kunder bliver belønnet med markante medlemsfordele, udtaler Andre Filomeno. 

Flying Tiger Copenhagen tæller i dag mere end 900 butikker på verdensplan - fordelt på 36 lande. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: detailhandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.844