Detailgigant lancerer to banebrydende tiltag: "Win-win for os som virksomhed"
Danmark bliver foregangsland for detailgiganten Flying Tiger Copenhagen.
Det sker, når en ny app - og tilhørende kundeklub - går i luften denne onsdag, og dermed igangsætter et nyt initiativ, der skal sikre større sampil mellem selskabets online og fysiske forretning.
- I 2023 havde vi omkring 100 millioner kunder på tværs af vores markeder, og langt de fleste transaktioner sker i vores fysiske butikker. Vi lancerer imidlertid en række initiativer for at forbedre kundeoplevelsen, uanset om det er i butikkerne eller i det digitale univers, kunderne møder os. Derfor er den nye app en værdifuld tilføjelse til vores øvrige kanaler og en vigtig søjle i vores omnichannel-strategi, forklarer Andre Filomeno.
Læs også: Flying Tiger lander rekordresultat og sigter mod syv nye markeder
Han har titel af Senior Vice President i kunde- og digitalafdelingen hos Flying Tiger Copenhagen.
Sidste år testede man konceptet i Spanien og Italien, og det har også været med en international skalering for øje, at man i sin tid udviklede app'en og kundeklubben.
Og resultaterne fra testperioden talte også sit tydelige sprog.
Således steg det gennemsnitlige køb med 50 procent for medlemmer kontra ikke-medlemmer - og frekvensen for køb steg tilsvarende med ti procent.
Med kundeklubben kan vi styrke forbindelsen til vores kunder, og det bliver win-win for os som virksomhed og for kunderne, som bruger appen. Vi får værdifuld indsigt i forbrugeradfærden, og vores kunder bliver belønnet med markante medlemsfordele, udtaler Andre Filomeno.
Flying Tiger Copenhagen tæller i dag mere end 900 butikker på verdensplan - fordelt på 36 lande.