23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kædernes egne mærker vokser hastigt

Danske supermarkeder fører i dag 31 pct. egne mærker i modsætning til for ti år siden, hvor tallet var 22 pct.

I alt udgør salget af egne mærker 25 pct. i supermarkederne. Det skriver Jyllands-Posten.

Tallene kommer fra organisationen bag den såkaldte private labelproduktion i Europa.

Direktør i Dagligvareleverandørerne Niels Jensen mener, at udviklingen er skadende for konkurrencen, da markedet domineres af få store spillere.

- Der bliver mindre transparens, siger han. I Dansk Supermarked mener man, at de egne mærker er, hvad forbrugerne ønsker, siger Are Ellingsve, private label manager i Dansk Supermarked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web02