23948sdkhjf

Supermarkeder ind i kampen

En række aktører i dagligvarehandlen har dannet fælles front i kampen for at stoppe et stort madspild.
Dagligvarekæden Rema 1000 blev tirsdag tildelt årets Partnership Prize ved CSR Award 2013 i Holsterbro for målrettet at arbejde med at reducere madspild i dagligvarehandlen. Det skriver Dagbladet Struer.

Opgøret med madspild begyndte for Rema 1000 i april 2012, hvor man besluttede, at det skulle være slut med mængderabatter, og der i højere grad skulle være mulighed for at købe varer stykvis eller efter vægt. Siden er spildet af varer, som ellers ville være blevet smidt ud, mindsket.

- Det har vi gjort ved at give varerne, der er sat ned, en synlig placering i butikken og en bedre mærkning, siger Henning Søe fra Rema 1000 i Struer.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.136