23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkeder ind i kampen

En række aktører i dagligvarehandlen har dannet fælles front i kampen for at stoppe et stort madspild.

Dagligvarekæden Rema 1000 blev tirsdag tildelt årets Partnership Prize ved CSR Award 2013 i Holsterbro for målrettet at arbejde med at reducere madspild i dagligvarehandlen. Det skriver Dagbladet Struer.





Opgøret med madspild begyndte for Rema 1000 i april 2012, hvor man besluttede, at det skulle være slut med mængderabatter, og der i højere grad skulle være mulighed for at købe varer stykvis eller efter vægt. Siden er spildet af varer, som ellers ville være blevet smidt ud, mindsket.





- Det har vi gjort ved at give varerne, der er sat ned, en synlig placering i butikken og en bedre mærkning, siger Henning Søe fra Rema 1000 i Struer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157