23948sdkhjf

Håb om hyldeplads i 7-Eleven tiltrækker mange iværksættere

Conveniencekæden har fået langt flere ansøgere end ventet til det nye iværksætterforløb Innovation Corner.

Kunderne i 7-Eleven kan se frem til en række spritnye produkter på hylderne i kædens 175 butikker. 

Det er nemlig kommet flere ansøgninger til kædens nye iværksætter-koncept, Innovation Corner, end ventet.

Forløbet giver danske startups lov til at ’låne’ både hylder, kompetencer og erfaring for at få deres virksomhed ud over rampen.

- Uden at sige det endelige antal kan jeg afsløre, at det er over vores forventninger. Især kvalitetsmæssigt, hvilket har betydet, at vi har valgt at tage 30 ansøgere med videre i forløbet i stedet for de planlagte 20 ansøgere. Det er vores første år med Innovation Corner, og set i lyset af at vi ikke har brugt en krone på markedsføring, er det tydeligt, at vi har ramt et hul i markedet med vores koncept, siger Maria Otto, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.

Nyskabende drikkevarer, grøn mad

Adgangsbilletten til Innovation Corner er ’et nyt produkt inden for f.eks. mad, bageri, snacks, drikkevarer eller en banebrydende ingrediens’, med en bæredygtighedsprofil som en klar fordel.

Blandt ansøgerne har der været en klar overvægt af nyskabende drikkevarer samt vegetarisk og vegansk mad.

Iværksætteri er en af grundstenene i 7-Elevens forretning, hvor størstedelen af de 175 butikker er drevet af selvstændige franchisetagere.

Innovation Corner er et nyt setup, hvor små danske startups inden for fødevarer frem til 30. september har kunnet søge om at komme et skridt tættere på direkte adgang til hylderne i en landsdækkende kæde.

Pitch foran ekspertpanel

30 deltagere får fredag 11. oktober besked om, at deres produkter er udvalgt til en smagssession i slutningen af oktober.

Herefter går de udvalgte iværksættere videre til en fysisk pitch-runde foran et ekspertpanel. Ambitionen er at få de endelige produkter til test i udvalgte 7-Eleven-butikker i løbet af foråret 2025.

Undervejs vil deltagerne blive en del af et mentorforløb med hjælp fra erfarne iværksættere, 7-Elevens egne eksperter og Simmering Copenhagen, der er specialister i at rådgive virksomheder om produktudvikling inden for føde- og drikkevarer. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.813