23948sdkhjf

Netto og 7-Eleven bakker op om Grøn Januar

Dansk Vegetar Forenings kampagne Grøn Januar sætter fokus på det brede udvalg af plantebaserede retter for fjerde år i træk.

Gennem Grøn Januar ønsker Dansk Vegetar Forening, at landets supermarkeder, kantiner og spisesteder præsenterer et bredt udvalg af plantebaserede retter og produkter og opfordrer forbrugerne til at udforske mulighederne.

Claire Demontreuil, kampagneleder for Grøn Januar, siger.

- Grøn Januar er ikke en udfordring, men en venlig opfordring til at vælge plantebaseret. Formålet er at fremhæve de lækre alternativer, der ofte overses. Ved at synliggøre nyheder, tilbud og det eksisterende udvalg ønsker kampagnen at inspirere flere til at prøve plantebaserede muligheder og dermed bidrage til en grønnere fremtid.

Kampagnen virker

I Netto, der netop er kåret som årets plantebaserede discountsupermarked for fjerde gang, udtaler kommerciel direktør, Kristine Marie Thøgersen.

- Ved at fremhæve plantebaserede alternativer ønsker vi at gøre det lettere for alle at starte året med sunde og grønne vaner.

Og fokus på de grønne alternativer virker, lyder det fra adm. direktør i 7-Eleven, Jesper Østergaard.

- I forbindelse med Grøn Januar skruer vi op for synligheden af vores plantebaserede sortiment. Det er en god anledning til at gøre endnu flere nysgerrige på det grønne udvalg. Sidste år oplevede vi stor opbakning fra kunderne, hvor flere valgte at købe mere vegansk i kampagneperioden.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157