23948sdkhjf

Øget pres på leverandørerne fra en ny kant: - Vi skal sikre en meningsfuld prisudvikling

Salling Group har gjort det. Coop Danmark har gjort det en del.

Og nu melder Dagrofa med over 500 butikker sig for alvor ind i en offentlig debat om priserne på dagligvarerne - og især leverandørernes prissætning overfor deres kunder i dagligvarehandlen.

Det foregik på Dagrofas årlige leverandørtræf i går i Odense Congress Center med 500 leverandørrepræsentanter til stede.

Jesper G. Bjerring, kategoridirektør i Dagrofa, leverede budskabet:

- Forbrugertilliden dykkede kraftigt i slutningen af 2024, og der sker rigtig meget rundt om os i verden lige nu, som skaber øget usikkerhed hos forbrugerne. I den situation mener jeg, at det er vigtigt, at vi lægger os ekstra i selen for at styrke forbrugertilliden ved at sikre en meningsfuld prisudvikling. Her skal leverandørerne også tage deres del af ansvaret, sagde han ifølge en pressemeddelelse fra Dagrofa.

Den tydelig besked var ikke mindst møntet på de store mærkevareleverandører. Bjerring nævnte, at forbrugerne i stigende grad gik efter Dagrofas private label-varer.

- Derfor har mærkevareleverandørerne en større opgave i at sikre, at deres produkter stadigvæk er konkurrencedygtige og populære hos forbrugerne. Det er noget, som vi i øvrigt ser som en fælles opgave, hvilket vi fastholder fokus på via vores løbende forhandlinger med leverandørerne, sagde han.

Pris for løbende forhandlinger

Der var imidlertid ikke kun pisk, men også gulerødder til koncernens leverandører med en mindre prisregn over de fremmødte. 

Hovedprisen "Mest værdifulde samarbejdspartner" gik til slagterigiganten Danish Crown på detailsiden, mens Valsemøllen løb af med den tilsvarende pris fra Dagrofa Foodservice.

Om Danish Crowns partnerpris sagde Jesper G. Bjerring:

- Danish Crown har fra starten af helhjertet støttet op om at have løbende forhandlinger og at udnytte de forskellige muligheder, som det koncept giver begge parter. Derudover fortjener Danish Crown også stor ros for at have investeret massivt i at være synlige og tage dialogen lokalt med vores butikker for at skabe en endnu bedre dynamik.

Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14