23948sdkhjf

"Ny æra": Jysk modebrand tjener millioner og investerer i nyt hovedkvarter

2024 var et begivenhedsrigt år for det danske modebrand Mos Mosh.

Brandet åbnede sin første retailbutik, lancerede et nyt søsterbrand, implementerede et nyt lagersystem og investerede i et nyt hovedkontor.

Det satte imidlertid ikke en kæp i hjulet på forretningen, hvor det seneste regnskab for 2024 er på niveau - og nogle steder overgår - årsregnskabet fra 2023. 

Det oplyser Mos Mosh i en pressemeddelelse. 

Regnskabet er endnu ikke offentliggjort i sin helhed, men i pressemeddelelsen kan adm. dir. David Skjødt løfte sløret for nogle nøgletal. Omsætningen på 596,4 mio. kr. ligner i sin helhed omsætningen på 600,2 mio. kr. fra 2023, mens bundlinjen på 85,6 mio. kr. viser en forbedring på små 4 mio. kr.

Brandet blev grundlagt af Kim Hyldahl i Kolding i 2010. I 2017 købte en tysk kapitalfond majoriteten af virksomheden, inden Kim Hyldahl i 2023 i samarbejde med Peter Sextus, der stod bag modesucessen Samsøe Samsøe, købte Mos Mosh tilbage på danske hænder. 

Mos Mosh sælger både herre- og dametøj, og i 2024 udvidede virksomheden porteføljen med søsterbrandet Heyanno, der i foråret 2025 vil være tilgængeligt hos 200 forhandlere i Europa. 

"Denne lancering understreger virksomhedens kontinuerlige fokus på innovation og ambitionen om at nå et bredere kundesegment. Samtidig har herrebrandet Gallery fortsat sin imponerende vækstrejse. Med en stigende skare af loyale kunder har brandet yderligere styrket sin markedspostion", skriver David Skjødt i en pressemeddelelse.

Udover implementeringen af et nyt Autostore-lagersystem i 2024, traf virksomheden i 2024 også beslutningen om at investere i et nyt hovedkontor. 

"I efteråret 2025 samles hele organisationen derfor i nye rammer under ét tag, hvilket markerer en ny æra for Mos Mosh. Denne flytning vil styrke samarbejdet og underbygge vores stærke virksomhedskultur", skriver David Skjødt.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.103