Coop udvider Irma-serien med mange nye produkter

Kriseplagede Coop Danmark sætter nu turbo på udviklingen på de sidste rester af ikoniske Irma - varerne i Irmas eget mærke.
Ifølge en pressemeddelelse fra Coop er der planer om at introducere 100 nye Irma-produkter og øge tilgængeligheden på tværs af kæderne.
Siden Coop begyndte at sælge Irma-produkter i hele Danmark i begyndelsen af 2024, er salget steget med næsten 20 procent. Nu planlægger koncernen at udvide sortimentet fra 150 til 250 varer og introducere Irma-produkter i 365discount-kæden
- Jeg er meget tilfreds med, at vi er lykkedes med - ikke bare at holde liv i det ikoniske brand – men faktisk at gøre Irma til en vareserie med national appel og popularitet og ikke mindst med stigende salg til følge, siger Jeff Salter, kategoridirektør i Coop.
Udvidelsen af Irma-serien omfatter flere initiativer, herunder et øget fokus på frugt og grønt i Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen.
Derudover vil Irma-produkterne for første gang blive introduceret i 365discount, først som sæson- og spotvarer, og senere som en del af det faste sortiment.
- Irma er kendt for innovation, og vi har høje ambitioner om fortsat at udvikle og forfine Irma-varemærket. I 2025 kommer der endnu flere produkter i Irma-serien, selvfølgelig i den høje kvalitet og med det særlige touch, der kendetegner vores Irma-varer, siger Salter.
Irma-serien får et nyt visuelt udtryk i løbet af 2025, hvor Irma-pigen vil træde tydeligere frem på varerne. Derudover introducerer Coop "Irma Prisen" ved Sol over Gudhjem-konkurrencen, som giver vindende små fødevareproducenter mulighed for at få deres produkter optaget i Irma-serien og distribueret gennem Coops butikker.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.