23948sdkhjf

Coop udvider Irma-serien med mange nye produkter

Salget af Irma-varer stiger med 20 procent efter udvidelse til hele landet

Kriseplagede Coop Danmark sætter nu turbo på udviklingen på de sidste rester af ikoniske Irma - varerne i Irmas eget mærke.

Ifølge en pressemeddelelse fra Coop er der planer om at introducere 100 nye Irma-produkter og øge tilgængeligheden på tværs af kæderne.

Siden Coop begyndte at sælge Irma-produkter i hele Danmark i begyndelsen af 2024, er salget steget med næsten 20 procent. Nu planlægger koncernen at udvide sortimentet fra 150 til 250 varer og introducere Irma-produkter i 365discount-kæden

- Jeg er meget tilfreds med, at vi er lykkedes med - ikke bare at holde liv i det ikoniske brand – men faktisk at gøre Irma til en vareserie med national appel og popularitet og ikke mindst med stigende salg til følge, siger Jeff Salter, kategoridirektør i Coop.

Udvidelsen af Irma-serien omfatter flere initiativer, herunder et øget fokus på frugt og grønt i Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen. 

Derudover vil Irma-produkterne for første gang blive introduceret i 365discount, først som sæson- og spotvarer, og senere som en del af det faste sortiment.

- Irma er kendt for innovation, og vi har høje ambitioner om fortsat at udvikle og forfine Irma-varemærket. I 2025 kommer der endnu flere produkter i Irma-serien, selvfølgelig i den høje kvalitet og med det særlige touch, der kendetegner vores Irma-varer, siger Salter.

Irma-serien får et nyt visuelt udtryk i løbet af 2025, hvor Irma-pigen vil træde tydeligere frem på varerne. Derudover introducerer Coop "Irma Prisen" ved Sol over Gudhjem-konkurrencen, som giver vindende små fødevareproducenter mulighed for at få deres produkter optaget i Irma-serien og distribueret gennem Coops butikker.

Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.135