Ny discountdirektør melder hårdt ud: - Vi har det rigtige fundament for erobring af marked
Ved månedsskiftet kom der ny direktør i den tungeste udfordrer i discountsegmentet herhjemme, Lidl Danmark med Europas største kæde i ryggen.
I et dobbelt-interview med Finans lægger både den afgående direktør, Jens Stratmann, og hans afløser Georgios Tokatlis op til, at Lidls danske ekspansion skal accelereres her i 20 året for kædens ankomst til landet.
Ifølge Lidls egne oplysninger er markedsandelen vokset fra 5 til 6,5 procent i Jens Stratmanns tid som landedirektør. Men den tyskejede kæde skal videre mod et mål på 10 procent, og det skal blandt ske via vækst i de eksisterende butikker.
- Vi har en lang række fordele, som vi skal udnytte endnu bedre. Vi har et setup nu, hvor vi har det rigtige fundament for yderligere ekspansion og erobring af markedsandele. Vores mål er stadigvæk at komme over 200 butikker, og vi vil erobre markedsandele. 10 proccent er vores langsigtede ambition, siger Georgios Tokatlis til mediet.
Jens Stratmann bliver som tidligere oplyst her i landet efter stoppet som Lidl-direktør. Han gentager, at Danmark skal være udgangspunkt for den fortsatte erhvervskarriere - uden at komme ind på, hvad det indebærer.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.