23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Moderedaktører bliver lønnet af modehuse

Der er flere danske moderedaktører, der tager bijobs for modeindustrien ved siden af deres redaktionelle arbejde. Det sætter spørgsmålstegn ved deres dømmekræft, når det kommer til at vælge hvilke mærker, der skal optræde i bladene.

Moderedaktøren for Costume, for Cover og Cover Man, samt moderedaktøren for Euroman tager alle bijobs for de tøjmærker, der jævnligt optræder på magasinernes redaktionelle sider. Det skriver Journalisten.

Flere kilder giver over for Journalisten udtryk for, at det er ganske normal praksis, at moderedaktører eller redaktører på modeblade laver opgaver for tøjhuse.

Oluf Jørgensen, juraprofessor på Aalborg Universitet, siger til Journalisten, at noget tyder på en overtrædelse af markedsføringsloven.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|