23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Reklameafgift træder tidligst i kraft midt i 2014

Reklameafgiften vil tidligst træde i kraft i midten af 2014. Sådan lyder vurderingen fra Skatteministeriet.

Udmeldingen er blevet modtaget med stor tilfredshed hos Dansk Erhverv.

– Det er glædeligt, at afgiften endnu ikke er effektueret, for vi mener stadig, at reklameafgiften er skadelig og diskriminerende. Der er stor tilfredshed med udsættelsen i både handelen og hos distributørerne. Forsinkelsen er udtryk for, at EU-Kommissionen ligesom vi mener, at reklameafgiften i hvert fald ikke er uproblematisk, siger Lotte Engbæk Larsen, der er markedschef i Dansk Erhverv.

Regeringen forventer, at afgiften vil give 440 mio. kr. i statskassen i 2013 og 420 mio. kr. i 2014.

Læs mere i Dansk Handelsblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04