Et stærkt fagligt fokus er i dagens marked ikke nok, det skal kombineres med et skarpt kommercielt fokus. Nikolai har derfor fået ansvaret for denne udvikling, for udviklingen af produktområderne glas og linser, samt vækst og nye medlemmer i kæden.
I forlængelsen af det strategiske samarbejde mellem Nyt Syn Danmark og Carl Zeiss, der har resulteret i co-branding, nye facader i kædens 62 butikker under navnet Zeiss Nyt Syn samt en særlig Certificering og styrkelse af det faglige, ønsker kæden nu en yderligere styrkelse af både det faglige og det kommercielle fokus.
Nikolai vil i samarbejde med det øvrige team på Kædekontoret, fungere som sparringspartner for kædens medlemmer og dermed være med til at fortsætte den spændende, og meget positive udvikling, som kæden har skabt ved etableringen af Zeiss Nyt Syn.
Nikolai Bøving kommer fra en stilling som Commercial Manager hos Carl Zeiss Vision for Danmark og Norge, og før det var han i 4 år driftschef hos Profil Optik. Nikolai er uddannet optiker og har også arbejdet som butikschef.