Pandora bliver aldrig et "unaffordable" smykkebrand, siger direktør

Smykkeselskabet Pandora har en strategi om at lave smykker, som folk har råd til - "affordable luxery". Og det skal højere told ikke gøre op med.
Det slår Pandoras topchef, Alexander Lacik, fast:
- Vi bliver aldrig et smykkebrand, som folk ikke har råd til - uanset hvad der sker, siger han til MarketWire i forbindelse med, at selskabet er kommet med et godkendt regnskab for de første tre måneder samt udtalelser om, at tendensen fortsætter i de første uger af andet kvartal.
- Den dag vil forlader det, så kommer vi ind på et territorie, som hverken vi eller kunderne ved, hvordan man skal manøvrere i.
- Men samtidig skal man også huske på, at alle, der sælger smykker i det her prissegment - næsten uden undtagelse - importerer fra Asien - præcist som os, siger Alexander Lacik.
Men bliver en amerikansk told på varer produceret i Thailand på 37 pct. er realitet, så vil det alt andet lige betyde højere priser ude i smykkemontrene. Men de fleste smykkeproducenter vil blive ramt.
Pandoras topchef erkender dog, at højere told kan betyde, at billedet af mellemprissegmentet på smykkemarkedet bliver et andet.
- Det er jo et realistisk scenarie, at priserne vil gå en tand op, for alle er jo udsatte. Forskellen er så, hvem bliver mest eller mindst påvirket. I vores tilfælde med en bruttomargin på omkring 80 pct, så kan vi absorbere en på 60 pct., da vores finansielle muskler er større, siger Alexander Lacik.
.\\˙ MarketWire