23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkedet bliver den nye kampplads

De største aktører i dagligvarebranchen forsøger sig med nye koncepter for at lokke forbrugere fra discountbutikkerne til supermarkeder som Føtex og Bilka.

Dette skal ske samtidig med at discountbutikkerne bliver udviklet. Det skriver Jyllands-Posten.

Dansk Supermarked har bl.a. ekspanderet med mere kød og friskt brød i Netto.

En prognose for dansk dagligvarehandel fra Retail Institute Scandinavia viser, at discountbutikkernes markedsandel er stigende og vil vokse til 45 pct. inden 2020.

Direktør Bruno Christensen, Detailhandels-Promotion, ønsker at se en større differentiering mellem discount-butikkerne og supermarkederne. Mange ser discountbutikkerne som deres lokale supermarked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02