Thor Skov Jørgensen gør status: - Vores butikker klarer sig bedre

Der er ikke ét ord om to SuperBrugser, der forlader Coop ved årsskiftet - og heller ikke noget om, at den højt profilerede formand for den tidligere eneejer Coop Amba er på vej ud før tid.
Coop Danmarks adm. direktør Thor Skov Jørgensen har til gengæld fokus på meget godt for den kriseplagede dagligvaregigant i en sommeropdatering på Linkedin på årsdagen for godkendelsen af den store redningsplan, der gjorde energigiganten OK til majoritetsejer.
Efter det første halve år af 2025 peger Thor Skov Jørgensen på følgende tre hovedbudskaber:
- Coop står et langt bedre sted end for et år siden. Vores butikker klarer sig bedre – vi løfter kundetilfredsheden, salgsudvikling per butik, og vi forsætter med at forbedre indtjeningen. Vi har ambitiøse planer for resten af 2025 og frem mod 2026 og 2027, skriver han.
På det lidt mere konkrete plan sætter han også nogle ord på halvårets udvikling i de enkelte kæder.
- Det glæder mig selvfølgelig at se en mærkbar fremgang i 365discount. Og at se SuperBrugsen være det supermarked som har den bedste salgsudvikling per butik, når der renses for lukninger. Og Brugsen fortsætte den fremgang vi ser på salg, kundeloyalitet og kundetilfredshed, skriver topchefen.
Han gentager desuden tidligere udmeldinger om, at Coop i resten af 2025 kommer til at styrke dine private labels - og investere mere i butikkerne.
- Vi kommer til at øge investeringen i vores butiksnetværk, så kunderne kommer til at møde flere moderniserede butikker. Og hvor vi bevarer vores fokus på at forenkle Coop og reducere vores omkostninger.
Artiklen er en del af temaet Coop på nye hænder.