23948sdkhjf

Unge iværksættere vil gavekort fråseri til livs

Gavekort og oplevelsesgaver er nemme og meget populære gaveløsninger i juletiden, men cirka hver tredje bliver aldrig brugt.
Det blev slået fast i en undersøgelse af Megafon i 2012 – men det skal være slut, hvis det står til to unge iværksættere

Hvert år står gavekortet blandt de øverste ønsker på danskernes ønskeliste, men alligevel ender det med at hver tredje dansker aldrig benytter gavekortet. Der findes flere undskyldninger, men de mest hyppige er at vi har for travlt til oplevelsesgaver, og at gavekortene ikke er gældende til lige præcis vores favoritbutikker.

Det anslås at danskerne årligt ikke indløser gavekort for en værdi af cirka 2,5 milliarder kroner, og to unge iværksættere har nu fået nok af fråseriet.

- Det hele startede faktisk bare med at jeg ville sælge et gavekort, som bare lå og samlede støv i skuffen, men det viste sig faktisk at være lettere sagt end gjort. – Der er ikke rigtig nogen hjemmesider i Danmark der gør det nemt og overskueligt at købe og sælge ubrugte gavekort. – Også gik det ligesom op for mig, at der nok er en grund til at danskerne ikke blot videresælger deres gavekort. siger den ene af stifterne, Simon Kragh.

Sammen med sin jævnaldrende kammerat, Martin Højberg, har han startet internettjenesten Cardfever, som skal forbinde køber og sælger af gavekort og tilgodebeviser.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078