23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Flertal mod slik ved kassen

Slik og søde sager ved kassen sælger godt, men i en ny forbrugerundersøgelse fra Coop Analyse fremgår det, at 68 pct. af danskerne ikke synes, at der skal være slik og chokolade ved kassen.

Joan Preisler, chefkonsulent i Coop. Analyse fortæller, at 79 pct. af danskere over 67 år ikke ønsker de søde sager ved kassen. Det skriver Nordjyske Stiftstidende.

Dagli'Brugsen og Kvickly havde som følge af et initiativ fjernet de søde varer fra kassehylderne tilbage i 2007 og 2011.

Coop mærkede et fald i omsætningen, hvorfor initiativet blev stoppet. Ifølge Maria Frank, der er kommunikationsmedarbejder i Lidl, frister disse varer i høj grad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web04