Rema 1000s discounteventyr fortsætter

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Rema 1000, der er kendt under overskriften discount med holdning, fortsætter sin fremgang. Kæden præsterede hele 14 procents vækst sidste år, og resultatet føjer sig til en lang ubrudt årrække med vækst.

Direktøren mener, at Rema 1000 er kommet langt med at bevise over for danskerne, at det kan lade sig gøre at sælge kvalitet til discountpriser. Der er sket meget de sidste 8-10 år, og discount er ikke længere det samme. Discount kan sagtens være lækkert og inspirerende lyder det fra hovedkontoret i Horsens.

Med en vækst på hele 14 procent for 2013 fortsætter Rema 1000 sit vækstridt. Omsætningsvæksten føjer sig til en lang årrække med vækst, og administrerende direktør Henrik Burkal mener, at den vedholdende vækst vidner om, at et stort antal danskere værdsætter Rema 1000s koncept om discount med holdning.

- For flere år siden satte vi os for at bevise overfor danskerne, at det godt kan lade sig gøre at tilbyde et bredt udvalg af dagligvarer af høj kvalitet og god smag til faste lave priser. Vi er kommet langt med det bevis, siger Henrik Burkal. Han fortsætter:

- Discount betyder noget andet i dag end for 10 år siden, og det ved danskerne efterhånden godt. Det behøver ikke være kedeligt og uinspirerende, de fysiske rammer må gerne vidne om et supermarked, og servicen må gerne føles som hos en købmandsbutik i gamle dage. Det er denne positive feedback, vi får fra vores kunder, så jeg vælger at tro, at det er den væsentligste begrundelse for en vækst igen i 2013, siger Henrik Burkal.

Læs også: Kunderne er mest loyale i Rema 1000

I alt blev det til 15 butiksåbninger og fem butiksudvidelser i 2013, og ekspansionen bidrager også til den bevisførelse, som Rema 1000 er i færd med. Kæden har både planer om at åbne og udvide flere butikker i år, hvor målsætningen er at komme op på 15-20 nye steder med discount med holdning.

Lav pris ikke længere nok
Mange danskere har fået øjnene op for den norskejede discountsucces. Senest har kæden scoret højt i en imagemåling, der placerede Rema 1000 i toppen sammen med Irma, som kæder med de mest loyale kunder. Og netop Irma er en stor inspiration for Rema 1000:

Læs også: Rema 1000 nummer 302 ligger i Bjerringbro

- Irma har altid gjort tingene på deres egen måde, og de har holdt fast i et klart koncept. Det er en stor inspiration for os. Jeg plejer at sige, at vi naturligvis ikke har noget imod visse fællestræk med Irma, bare ikke på priserne. Jeg tror, at forbrugeren anno 2014 vil have en rigtig god pris, men modsat for få år siden, er det ikke længere nok. Du skal også både kunne levere kvalitet og inspiration. Det siger vi i hvert fald til os selv hver dag ude i de 247 butikker landet rundt, og vi tror på det, slutter Henrik Burkal.

2013 var et år med meget fremgang for Rema 1000, og det var også året, hvor kæden vandt en stor CSR-pris for sin indsats mod madspild i samarbejde med Selina Juul, stifteren af forbrugerbevægelsen Stop Spild Af Mad.
Mere om: Rema 1000


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

23-årig står i spidsen for to Fakta-butikker

Netto vil samle ind til en kvart million måltider

Hals får ny brugsuddeler

Salmonella fundet i hakket kød fra Lidl

Slut med byggerod i Meny

I mål med lån til købmand i krise

Nyhedsbrev

Dagli’Brugs julepyntet af hofleverandør

Mærsk-salg åbner for investeringer i Dansk Supermarked

SuperBrugsen i Dalby er landets bedste

Snedker køber lukket købmandsforretning

- Tænk dig om på Black Friday

Røver på spil hos to købmænd med 29 minutters mellemrum

1

Ny leverandør skyld i tomme frysere i Coop-butikker

Kunderne er mest loyale i Rema 1000

Ny Netto på Amager

Detailhandles svar på McDrive: Bilka med nyt køb-og-hent-koncept

I første omgang præsenteres konceptet i varehusene i Tilst og Hundige.

2

Rema 1000 nummer 302 ligger i Bjerringbro

Kæder ser intet behov for en ombudsmand

Forslag om handelsombudsmand møder modstand

Andesalg satte rekord

Gråsten Fjerkræ tror, at Dyrenes Beskyttelse har en finger med i spillet

Coop afleverer 20.000 underskrifter til regeringen

Det nye Bilka-design har fundet en erhvervsforhandler

Dansk Supermarked sælger storcenter

Trods røde tal: Nemlig udvider igen

1

Lidl klar med moderniseret butik i Glostrup

Bøde til Meny-butik for muselort ved bland selv-slik

Netto åbner ny butik i Dragør

Læger skælder ud: Forkert at fjerne afgift på alkoholsodavand

Olivenoliens konge tror på bedring efter prisfald

Borgerne overtager købmand i Hylke

Nestlé siger endegyldigt farvel til buræg

Turister koster omsætning for denne Brugsen

Bagland vil af med Coops bestyrelsesformand

Burger King åbner i Frederikssund

Spar-butikker udvides i Tønder Kommune

Måløv-købmand har ambitioner

1

Erhvervsminister gør kontantbetaling delvist valgfrit

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Har du skærmen? Så har vi softwaren!

Bornholmske netbutikker får vækstkapital via crowdlending

Stil skarpt på morgendagens forretning

Projekt vil lave fiskeskind om til modeartikler

Erhvervslejemål fra kr. 400/m²

Q-System kåret til Gazelle virksomhed 2017

Træt af SORT skærm?

Velkommen til GS1 Denmarks julekalender 2017

Crowdlending bringer portugisisk vin til Kolding

POS-producent forudser Black Friday rekord

Erfaren it-profil skal udvikle Danmarks mobilbetaling

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Thanksgiving torsdag den 23. november 2017

Den eneste sande grønne kilowatt-time er den, der aldrig bliver brugt

Tilbud fra Ondisplay

Leverandør til den taiwanesiske sundhedssektor søger produkter til udvidelse af sortiment

Hvem forhandler LED Linear

Digitale services gør intelligent maksimalafbryder endnu smartere

LEGO, robotter og teknologi samler kreative unge i verdensomspændende turnering

Kommunikér med dine gæster

Få leveret den forventede vare – hver gang

Triatlet får vigtigt sponsorat af Dansk Halbyggeri

Små virksomheder går uden om banken

Modstrøm inspirerer ridecenter til store energibesparelser

Digital reception med wayfinding

Send til en kollega

0.206