23948sdkhjf

Hver 6. kunde søger råd i netbutikker

Hver 6. kunde henvender sig til netbutikken i forbindelse med et køb på nettet, og mænd henvender sig oftere. Dét viser friske tal fra den første månedsudgave af Dansk e-handelsanalyse.
- Hver 6. kunde (17 %) kontakter netbutikken enten før (7 %), under (6 %) eller efter et køb (4 %). Det er et overraskende stort antal kunder, der har behov for at få vejledning, og derfor bliver din kundeservice alfaomega og en vigtig konkurrenceparameter. Netbutikken skal selvfølgelig vurdere, om den informerer godt nok om varen, levering og handelsbetingelser, ligesom den skal være til at få fat i med tydelige telefonnumre og mailadresser, og den skal kunne give hurtigt svar, siger Annette Falberg, adm. direktør i FDIH.

Tallene fra Dansk e-handelsanalyse i januar viser markante forskelle i antal kundehenvendelser alt efter varegruppe, hvor auto-, båd- og cykeludstyr topper. Mænd spørger oftere end kvinder, og der er flere, som henvender sig til netbutikken efter købet end før købet.

Kilde: FDIH

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094