23948sdkhjf

Rema 1000 langt fra færdig med butiksåbninger

Står det til Rema 1000s administrerende direktør, er kæden langt fra færdig med at udbrede discount med holdning til danskerne.
- Potentialet for Rema 1000 i Danmark er fortsat stort, men vi går ydmygt og rentabelt til værks, lyder det.

Discountkæden Rema 1000 runder en milepæl i Danmark med åbningen af butik nr. 250 torsdag den 27. februar. Når købmand Sandra Lucassen torsdag den 27. februar slår dørene op til sin nye Rema 1000 butik i Viborg, er det discountkædens butik nr. 250 i Danmark.
Dermed har Rema 1000 etableret 250 butikker på 20 år siden opstarten i 1994, hvor den norskfødte discountkæde overtog 43 Løvbjerg og Prisa-butikker og iklædte dem Rema 1000s velkendte blå og røde farver.

- Hver butiksåbning er en begivenhed i Rema 1000, men butik nr. 250 træder selvfølgelig frem som en milepæl i vores historie. Jeg glæder mig over, at det er lykkedes os at udvikle Rema 1000 og øge antallet af butikker med 15-20 stykker om året, siger Henrik Burkal, administrerende direktør i Rema 1000.

Han mener, at Rema 1000 har potentiale til at opretholde væksten i antal butiksåbninger de kommende år.

- Vi er nået til et punkt, hvor de fleste danskere kender Rema 1000 og har et indtryk af, hvad vi står for. Men vi har som kæde langt fra nået et mæthedspunkt. Jeg ser fortsat et stort potentiale for vores franchisebaserede discountkoncept, hvor vi forener stordrift med smådrift og god service. Discount med holdning er et koncept med fremtid i. Men vi går ydmygt og rentabelt til værks, siger Henrik Burkal, der ikke vil sætte et endeligt tal på antallet af butikker i Danmark.

- Jeg går ikke voldsomt meget op i at være størst – jeg vil hellere have at Rema 1000 er bedst, forstået på den måde, at vi er danskernes foretrukne dagligvarebutik, fordi vores service, priser, varer, kvalitet og holdninger tiltaler kunderne, siger Henrik Burkal.

Loyale kunder
Rema 1000 er allerede en foretrukken butik for mange danskere. Det viste en nylig undersøgelse fra firmaet Loyalty Group ’BrancheIndex Dagligvarer 2013’, der havde spurgt 3.900 kunder om deres loyalitet over for de forskellige dagligvarekæder. Undersøgelsen placerede Rema 1000 på en andenplads efter Irma på listen over kæder med de mest loyale kunder.

Og netop Irma er på mange måder et forbillede for Rema 1000, der tidligere har meldt ud, at kæden gerne vil være som Irma – bare inden for discount.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112