23948sdkhjf
Annonce

SmartGuy skifter navn

SmartGuy samler sine online aktiviteter under navnet StylePit. Det betyder, at SmartGuy samt SmartGirl, SmartKids, SmartMen og StyleDelux samles under det nye væremærke.
Koncernen bag de 4 netbutikker er i gang med at samle sine online aktiviteter under navnet StylePit og lukker dermed ned for ’Smart-navnene’.

Ledelsen i SmartGuy Group A/S har iværksat en strategisk gennemgang med henblik på at teste eller bekræfte særskilte elementer af selskabets strategi, herunder markedspositionering og geo¬grafisk vækstfokus.

Som et led i at forbedre effektiviteten af koncer¬nens salgs- og markedsføringsomkostninger, er det besluttet, at man på alle markeder konsolide¬rer samtlige eksisterende trafik- og salgsplatfor¬me under ét fælles varemærke kaldet StylePit. Det fremgår af SmartGuy Groups netop offentliggjorte halvårsrapport.

Konsolideringen er allerede gennemført på alle markeder med undtagelse af det skandinaviske, der i andet kvartal migrerer til StylePit. Der¬med lukker koncernen SmartGuy, SmartGirl, SmartKids, SmartMen og StyleDelux. der samles under det nye StylePit varemærke.

Centraliseringen forventes at medføre en langt bedre udnyttelse af markedsføringsomkostnin¬ger og vil langsigtet skabe forudsætninger for nedbringelse af de løbende salgs- og markedsfø¬ringsomkostninger. Denne reducering forventes at ske gennem en anderledes fordeling af trafik, hvor størstedelen heraf i fremtiden vil komme via SEO trafik (Search Engine Optimization), sociale netværk samt direkte trafik til StylePit, lyder det i halvårsrapporten.

Desuden forventes en positiv synergi i markeds¬bearbejdning mellem anvendelse af StylePit som både domænenavn og som det primære va¬remærke i private label kollektionerne, da mulig¬heden for at skabe den optimale trafik til egen hjemmeside forøges væsentligt.
Kommenter artiklen
Annonce
Udvalgte artikler

    Nyhedsbreve

    Send til en kollega

    0.094