23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop bremser op i Tyskland

Coops nye topchef, Peter Høgsted, mener, at den bedste strategi lige nu, er at fokusere på kernemarkedet, og det vil sige Danmark.

Dermed går han imod sin forgænger på posten, som gerne havde set ekspandering i Tyskland. Det skriver Berlingske.

Forgængeren, Jesper Lien, havde nemlig gerne set Coop få en større andel af grænsehandlen. Peter Høgsted har derimod understreget overfor Coops leverandører, at de tyske Fakta-butikker ikke er at betragte, som en del af Coops kerneforretning.

Derfor har han også åbnet op for muligheden for, at de på et tidspunkt skal sælges, selvom det ikke indgår i planlægningen nu og her.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web03