23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dagligvarebranchen dumper i innovation

Ny undersøgelse viser, at dagligvarebranchen er for dårlig til at udvikle nyt, men at der er håb.

De danske forbrugere ved, hvad de kan forvente, når de handler i deres lokale dagligvarebutik. På indkøbs-turen gennem supermarkedet kan de købe ind til den daglige husholdning, men forbrugerne kan derimod kigge langt efter produktnyheder og nyskabelser inden for fødevarer og andre dagligvarer. Det skriver Dansk Handelsblad.

Både dagligvareleverandørerne og kæderne er for dårlige til at overraske forbrugerne med nye produkter. Branchen er kort sagt ikke innovativ nok.

Det er en af konklusionerne i en ny undersøgelse af innovationskraften i dagligvarebranchen. Undersøgelsen viser samtidig, at branchen er enig om, hvor den skal sætte ind for at skabe øget innovation.

Det nye er, at branchen nu står klar til at satse mere på innovation og produktnyheder, viser undersøgelsen.

– Innovations-selvtilliden er i bund, men der er et stort potentiale for innovation. Branchen ved nu, hvor den skal sætte ind for at være mere innovativ, siger Frederikke Kroons.

Læs mere i Dansk Handelsblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|