23948sdkhjf

Discountkæde er landets mest innovative

Foreningen af danske dagligvareleverandører har torsdag kåret Rema 1000 til årets mest innovative dagligvarekæde i Danmark.
Det er både dagligvarekæder og leverandører, der peger på den voksende discountkæde som årets mest innovative.

Innovation er et emne, der i stigende omfang står højt på dagsordenen i dagligvarebranchen. Leverandører som kæder efterspørger nytænkning, der kan sætte gang i væksten. Noget tyder på, at Rema 1000 har fundet formlen for innovation. Således kunne Rema 1000 fremvise en vækst i omsætningen på 14 procent sidste år, og i dag modtager kæden så hele to priser for innovation i forbindelse med Dagligvareleverandørernes (DLF) Årsmøde.

DLF har både spurgt detailhandlen og leverandørerne, hvilken dagligvarekæde, der er den mest innovative. Og både kæder og leverandører peger på Rema 1000.

- Vi er meget beæret og begejstrede for at både konkurrenter og leverandører mener, at Rema 1000 er årets mest innovative dagligvarekæde, siger Henrik Burkal, adm. dir. i Rema 1000.

Fra holdning til handling
For kædens indkøbsdirektør, Anders Rene Jensen, er innovation evnen til at følge holdning op med handling.

- Innovation er mange ting, men det handler først og fremmest om at kunne handle offensivt på forbrugernes skiftende ønsker og krav – om at have fingeren på pulsen og kort aftræk fra idé til produkt og service. Det handler om en grundlæggende holdning til varens kvalitet og smag og om at honorere kunden – vores øverste chef – med varer og services, der passer til en travl hverdag, siger Anders Rene Jensen.

Han fortsætter:

- Der er nogen, der fejlagtigt tror, at discount ikke kan være kvalitet, lækkert og inspirerede. Men det synes jeg, vi har ret tydeligt har modbevist – ikke mindst med denne innovationspris, slutter Anders Rene Jensen.

Nogle af Rema 1000s initiativer
• Udvikling af private label serie af høj kvalitet, der vinder mange test
• Certificeret palmeolie i REMA 1000s egne varer inden 2015
• Afskaffelse af mængderabatter i kampen mod madspild i 2008
• Vedvarende fokus på kampen mod madspild
• Tæt samarbejde og ejerskab af Danmarks største økologisk landbrug Gram Slot
• Fokus på dansk kød og danske leverandører
• Fokus på lokale producenter
• Sponsor og partner for Madskolerne, der skal lære børn og unge om motion, kost og madlavning
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109