23948sdkhjf

SuperBrugsen er Danmarks mest bæredygtige mærke

Ved en ceremoni i Stockholm i aftes blev Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, kåret til det mest bæredygtige brand 2014.
Bag kåringen står Sustainable Brand Index in Denmark, der har spurgt 5000 udvalgte forbrugere om 140 af de førende brands i Danmark. Flest har peget på SuperBrugsen som den, de i højeste grad forbinder med bæredygtighed.

- Jeg tror, at den primære årsag til, at danskerne har kåret SuperBrugsen som det mest bæredygtige brand er vores fokus på at dyrke det lokale. Sidste år introducerede vi blandt mange ting lokale produkter fra meget små lokale landmænd og producenter omkring de enkelte butikker og vi etablerede en støtteordning til klubber/foreninger i lokalområdet. Derudover har SuperBrugsen og Coop en lang historie for at være en ansvarlig virksomhed, bl.a. var det SuperBrugsen, der i 1993 gav økologiske varer gennembruddet i Danmark, siger kæde- og koncerndirektør Michael Løve, SuperBrugsen.

Forbrugerne i undersøgelsen er blevet bedt om at bedømme de forskellige virksomheder / mærker ud fra de 10 principper i FNs Global Compact, som SuperBrugsen og Coop også har underskrevet. Det er anden gang, at undersøgelsen gennemføres i Danmark.

37 procent af den danske befolkning anser SuperBrugsen for at være gode eller meget gode til at tage ansvar for miljøet, mens 36 procent mener, at de er gode eller meget gode til socialt ansvar.

Undersøgelsen Sustainable Brand Index™ blev grundlagt i 2011 i Sverige og lanceret i Danmark, Norge og Finland for første gang i 2013. 24.000 forbrugere blev interviewet om deres syn på 600 brands. Det er i dag Skandinaviens største brand-undersøgelse vedrørende bæredygtighed. Det er en årlig brand-undersøgelse, der dækker de største brands i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Brands udvælges baseret på markedsandel, omsætning, antal medarbejdere og generel brand-bevidsthed.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.137