23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Derfor flytter varerne rundt i supermarkedet

Informationsdirektør i Coop Jens Juul Nielsen fortæller, at man i Coops butikker to gange om året foretager større udskiftning i placering af dagligvarerne.




Omrokeringen sker for at sælge flere varer; dels fordi kunderne passerer forbi flere hyldemeter i jagten på dagligvarerne, og dels fordi varernes placering spiller en stor rolle. Det skriver Søndagsavisen (Slagelse, Korsør, Skælskør. Sorø). Indehaver af konsulentfirmaet Retail Consulting Company Mikkel Pii fortæller også, at omrokeringen er en helt bevidst strategi, hvor butikkerne arbejder med såkaldte magnetområder, der trækker de handlende rundt i butikken.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.172