23948sdkhjf

Kolding Storcenter nomineret til international marketingpris

Når den internationale marketingpris Solal uddeles i Amsterdam den 15. maj, er Kolding Storcenter eneste danske shoppingcenter blandt de 10 finalister i kategorien Social Media.
Storcenteret er nomineret for Fristelsernes Hus, der fik stor opmærksomhed i de danske medier og engagerede tusindvis af følgere på Facebook i efteråret 2013.

Fristelsernes Hus var et live realityshow, som foregik over 20 dage i Kolding Storcenter i september 2013. 10 deltagere flyttede ind i et glashus midt i centeret og skulle her dyste i forskellige discipliner for at samle likes på Facebook. Undervejs i konkurrencen kunne interesserede følge med i deltagernes liv og daglige udfordringer live i centeret og via webkameraer.

- I forbindelse med centerets 20 års fødselsdag ville vi gerne gøre noget vildt og uprøvet, som kunne fange folks opmærksomhed og signalere, at vi er et ungt center. Samtidig skulle eventen involvere vores kunder, og til det brugte vi Facebook, hvor folk kunne skrive med deltagerne og ’like’ de billeder, som deltagerne lagde op, forklarer Gitte Lindbo, der er centerchef i Kolding Storcenter.

Den 20 dage lange event fik stor opmærksomhed i medierne og en overvældende respons på Facebook. Og nu har den modige og nytænkende kampagne altså sikret Kolding Storcenter en nominering til den prestigefulde marketingpris Solal i kategorien Social Media.

Nomineret blandt 10 finalister
Kolding Storcenter er som det eneste danske shoppingcenter nomineret til en Solal Award i kategorien Social Media. Der var oprindeligt over hundrede internationale kampagner med i kampen, men det felt er nu barberet ned til 10 finalister. Foruden Kolding Storcenter er prominente shoppingcentre i blandt andet Athen, Manchester, Reykjavik og Istanbul nomineret til prisen.

Det er især det originale koncept og den store positive respons på Facebook, som har givet Fristelsernes Hus en plads i finalen. Samtidig er Kolding Storcenter nomineret på grund af kampagnens store succes med at involvere kunderne både i centeret og via de sociale medier.

- Det var stor aktivitet på vores Facebook-side, og fra castingen af deltagere i maj til finalen i september fik vi mere end 30 procent nye følgere. Der var også stor opmærksomhed fra mediernes side og ikke mindst stor nysgerrighed fra kunder i centret, hvor nogle alene kom for at se, hvad det hele gik ud på, siger Gitte Lindbo.

Solal-prisen uddeles den 15. maj ved den europæiske marketingkonference i Amsterdam. Herhjemme blev Kolding Storcenter allerede i oktober sidste år belønnet for Fristelsernes Hus med titlen som ”Shoppingcentret med Danmarks bedste aktiviteter” ved kåringen af Danmarks Bedste Shoppingcenter 2013.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063