23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dermalogica løste net-dilemma til UG

Det er lykkedes Dermalogica at skabe en løsning for både kunder og fysiske forhandlerne, så ingen taber på etableringen af en netbutik.








Netpoint bruges i fysisk butik



















Da Dermalogica kunne konstatere at stadigt flere kunder ville handle via nettet opstod et problem. Hvordan imødekom man dette uden at genere de mange fysiske butikker, der i forvejen solgte virksomhedens produkter? - Et pointsystem, var løsningen, skriver dagbladet Børsen. Det system man endte med er baseret på, at den enkelte kunde i netbutikken samler point som vedkommende kan indløse ved at besøge en fysisk butik, som han eller hun har udpeget ved købet. Når kunden har hentet sin vare, får butikken tilsendt et eksemplar af pågældende produkt uden beregning. Samtidig har man tilbudt Demalogicas 110 forhandlere at lægge netbutikken inde som en del af deres egene hjemmeside, hvilket godt halvdelen har takket ja til. En af dem er Heidi Petersen, der driver klinikken Holstebro Skin Care. - I starten var det lidt svært at se pointen. Jeg var bange for at jeg skulle ligge under for en hel masse ting. Men de hjælper mig. Når der kommer nye produkter, lægger de f.eks. nyhedsbreve ind, så jeg er fri for selv at gøre det, siger hun om Dermalogicas nye nethandelssystem, der udover at give kunden point til køb i hendes forretning og også giver mulighed for at spare 20 procent op til senere køb.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.088