23948sdkhjf

Indkøbskurvene er vokset

Indkøbskurvene er på bare tre år vokset fra en volumen på 28 liter til 55 liter. Ifølge en forsker i forbrugeradfærd er det for at få kunderne til at fylde flere varer i kurven.
Dansk Supermarked er en af de danske detailvirksomheder, som de seneste år har indført nye større indkøbskurve. Det skriver Politiken.

Ifølge pressechef i Dansk Supermarked, Mads Hvitved Grand, er den nye 55-liters kurv pt. kun at finde i 36 butikker, primært citybutikker i større byer.

Lektor og forsker i forbrugeradfærd på CBS Marcus Schmidt siger, at jo større kurven er, desto mere putter kunden typisk i den.

Et "helt bevidst salgstrick", kalder han fænomenet. Inden juli vil kunder kunne benytte sig af de større kurve i 120 af landets 460 Netto-butikker.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08