23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Indkøbskurvene er vokset

Indkøbskurvene er på bare tre år vokset fra en volumen på 28 liter til 55 liter. Ifølge en forsker i forbrugeradfærd er det for at få kunderne til at fylde flere varer i kurven.

Dansk Supermarked er en af de danske detailvirksomheder, som de seneste år har indført nye større indkøbskurve. Det skriver Politiken.

Ifølge pressechef i Dansk Supermarked, Mads Hvitved Grand, er den nye 55-liters kurv pt. kun at finde i 36 butikker, primært citybutikker i større byer.

Lektor og forsker i forbrugeradfærd på CBS Marcus Schmidt siger, at jo større kurven er, desto mere putter kunden typisk i den.

Et "helt bevidst salgstrick", kalder han fænomenet. Inden juli vil kunder kunne benytte sig af de større kurve i 120 af landets 460 Netto-butikker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|instance-web01