23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny direktør skal styrke ekspansionen af franchisekoncepter

Sallings nye direktør skal blandt andet styrke ekspansionen af koncernens franchisekoncepter. Der er især fokus på ekspansionen af amerikanske kaffe- og burgerbarer rundt om i Danmark.

Dansk Supermarked har nemlig store ambitioner for udbredelsen af især Starbucks. Det skriver Jyllands-Posten.

- Netop planer om ekspansion her i landet med kaffe- og burgerbarer i de to globale koncepter har spillet ind på min beslutning om at sige ja til direktørjobbet i Salling. Der er som i stormagasinerne tale om at sælge oplevelser. Og det ligger tæt op ad de andre job, som jeg har haft, siger Marianne Bedsted.

Starbucks skal længere ud i landet

Dansk Supermarked har pt. etableret syv kaffebarer under Starbucks. Indtil nu er de dog alle åbnet i tilknytning til Dansk Supermarkeds egne Bilka- og Salling-butikker.

Til efteråret åbner den første selvstændige strøgbutik, når Starbucks indtager Rådhuspladsen i København. Dansk Supermarked har desuden planer om fire nye Starbucks inklusiv den på Rådhuspladsen.

- Vi kan ikke konkretisere det lige nu, men der er bestemt tanker om mere. Vi har aftalen med Starbucks om ud over egne butikker også at kunne åbne butikker i storcentre og på strøgplaceringer. Så det vil vi forfølge, siger Martin Uebel, chef for franchiseafdelingen i Dansk Supermarked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.159