23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Pro Design til opkøbsfest

Brillefirmaet Pro Design har købt to konkurrerende brillevirksomheder – og det er blot begyndelsen på opkøbsfesten, lyder det fra investor.

Det er franske Face à face og danske Inface, der nu er kommet under Pro Designs vinger, skriver dagbladet Børsen.

Opkøbene er et led i den strategi, der blev lagt for to år siden, da Pro Design blev opkøbt af kapitalfonden Erhvervsinvest og medinvestor Dion Eriksen, der i dag er adm. direktør for Pro Design.

Opkøbene skal hjælpe Pro Design med at brede sig mere ud over markedet. Før lå man i midten af skalaen både pris- og kvalitetsmæssigt. Med Face à face rammer man den øverste del af skalaen og med Inface lidt under det nuværende niveau.

Og det har hele tiden været hensigten – det har ikke bare været opkøb for opkøbenes skyld, fortæller Thomas Marstrand, der understreger at disse to første opkøb ikke nødvendigvis bliver de sidste.

- Vi er ikke færdige med at købe op. Vi vil fortsat være åbne for nye opkøb, men vi har ikke nogen konkrete virksomheder på tapetet, siger han.

I 2013 lykkedes det Pro Design at løfte omsætningen fra 206 mio. kr. til 226 mio. kr., og det forventes at Inface og Face à face vil løfte denne yderligere i 2014 med en 120-180 mio. kr, så omsætningen rammer de godt 400 mio. kr.

Ingen af parterne i Pro Design ønsker at sætte tal på købesum eller årets resultat.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109