Pro Design til opkøbsfest
Brillefirmaet Pro Design har købt to konkurrerende brillevirksomheder – og det er blot begyndelsen på opkøbsfesten, lyder det fra investor.
Opkøbene er et led i den strategi, der blev lagt for to år siden, da Pro Design blev opkøbt af kapitalfonden Erhvervsinvest og medinvestor Dion Eriksen, der i dag er adm. direktør for Pro Design.
Opkøbene skal hjælpe Pro Design med at brede sig mere ud over markedet. Før lå man i midten af skalaen både pris- og kvalitetsmæssigt. Med Face à face rammer man den øverste del af skalaen og med Inface lidt under det nuværende niveau.
Og det har hele tiden været hensigten – det har ikke bare været opkøb for opkøbenes skyld, fortæller Thomas Marstrand, der understreger at disse to første opkøb ikke nødvendigvis bliver de sidste.
- Vi er ikke færdige med at købe op. Vi vil fortsat være åbne for nye opkøb, men vi har ikke nogen konkrete virksomheder på tapetet, siger han.
I 2013 lykkedes det Pro Design at løfte omsætningen fra 206 mio. kr. til 226 mio. kr., og det forventes at Inface og Face à face vil løfte denne yderligere i 2014 med en 120-180 mio. kr, så omsætningen rammer de godt 400 mio. kr.
Ingen af parterne i Pro Design ønsker at sætte tal på købesum eller årets resultat.