23948sdkhjf

IC Companys' salg af fire tøjmærker gennemført

IC Companys har mandag gennemført endeligt salg af de fire brands InWear, Matinique, Part Two, Soaked in Luxury samt butikskonceptet Companys.
- I henhold til aftalen overgår hele Mid Market divisionen, herunder alle varemærker og kommercielle rettigheder, medarbejdere og retailbutikker pr. dags dato, til DK Company A/S, Oplyser IC Companys i en pressemeddelelse.

Strategisk milepæl
Med overtagelsen cementerer DK Company sin position som en af Skandinaviens førende aktører inden for mode i mid-segmentet. Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra DK Company.
- Vi ser et stort potentiale i disse fire brands, der rummer en unik historie og står stærkt på det skandinaviske marked. Sammen med en række engagerede medarbejdere står vi klar til at videreudvikle strategien og forfølge ambitionen om at blive blandt Europas førende multibrandudbydere i mellempris-markedet. Vi betragter købet af de fire brands og Companys som en klar strategisk milepæl, der komplementerer den nuværende produktportefølje. Vi har fulgt mærkerne på sidelinjen de seneste måneder og er begejstrede for det potentiale, vi har set og ser frem til at arbejde videre med dette , udtaler Jens Poulsen, CEO i DK Company.

Ændring af ledelsen
Som et led i en revurdering af strategien har DK Company samtidig valgt at stoppe samarbejdet med tre ud af fire direktører, herunder CEO Peter Fabrin. Direktør for retail, Claus Graversen fortsætter på posten som retaildirektør. Direktør og medejer Jens Obel får frem over det samlede ansvar for de nuværende aktiviteter i Ikast samt de nye aktiviteter i København.

- Vi glæder os til allerede i næste uge at stå med de nye brands på Bread & Butter, den største, internationale modemesse i Berlin, hvor vi kan præsentere et samlet og styrket DK Company. Tilsvarende i København under modemessen CIFF hvor vi vil stå som en endnu stærkere samarbejdspartner over for vores kunder. Ud over vores eksisterende brands som b.young, Blend, Cream, Fransa og ICHI står vi nu også med InWear og Part Two i den høje ende af mid-segmentet, Matinique der er en klar styrkelse af vores portefølje af herrebrands, og Soaked in Luxury, som forstærker vores position inden for det yngre segment og ”fast fashion, udtaler Jens Obel.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109