23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Grænsebutikker pumper deres tilbuds-aviser op

Mens danske dagligvarekæder mindsker tilbudsaviserne, skruer grænsebutikkerne op med en vækst på 25 pct. i sidetal på blot ét år.

Grænsebutikkerne går den modsatte vej af danske dagligvarebutikker. Alene på et år – fra 1. halvår 2013 til 1. halvår 2014 – har grænsebutikkerne øget antallet af sider i tilbudsaviserne med i gennemsnit 25 pct. Det skriver Dansk Handelsblad.

Det viser en opgørelse, der er foretaget af rådgivningsfirmaet iCoCo, og som bringes i sin helhed i den kommende udgave af Dansk Handelsblads årbog, DagligvareMarkedet i Tal, 2014.

Flere årsager

Claus Nykjær, direktør for iCoCo, der løbende holder øje med tilbudsaviser fra dansk detailhandel, grænse-butikkerne og nordisk detailhandel, mener, at der er flere årsager til det øgede reklametryk fra grænsebutik-kerne:

Øget frekvens skyldes bl.a., at der er en hårdere kamp om at komme med i beslutningsprocessen for valg af butik.

Læs mere i Dansk Handelsblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03