23948sdkhjf

Lidl uddelte 10.000 femmere

I alt 10.000 femmere skiftede hænder, da Lidl hele dagen onsdag uddelte kolde kontanter til forbipasserende i syv danske byer, med det ærlige og kontante formål at få flere til at handle i kædens 93 butikker.
3.500 femmere på 120 minutter eller 29 i minuttet. Så hurtigt kom de lokale Lidl-medarbejdere og administrerende direktør Finn Tang af med pengene på Københavns Hovedbanegård. Uddelingen af de mange mønter er en del af Lidl’s nye reklameunivers ”Prøv noget nyt – det betaler sig”, og gør man sloganet efter, kan det vise sig at femmeren er meget mere værd end som så.

- Det var rigtig dejligt at opleve, hvor positivt langt de fleste danskere tog imod både medarbejderne og vores femmere. De fleste blev både overraskede og nysgerrige og den generelle tilbagemelding var, at det var rart og forfriskende med ærlig kommunikation. Selvfølgelig var der også nogle, der synes, det var fjollet eller for meget – og det skal de også have lov til, siger administrerende direktør Finn Tang om eventen i onsdags.

Tre femmere blev til faldskærmsudspring
Formålet med de 10.000 femmere er naturligvis, at få alle de danskere, der ikke kender Lidl, til at gå ned og bruge dem i en Lidl-butik, der måneden ud har masser af gode tilbud til netop en flad femmer, og det har rigtig mange danskere allerede gjort. Men foruden alle varerene til gode priser, kan man også være heldig, at femmeren er endnu mere værd – det har indtil nu tre overraskede kunder i henholdsvis Aarhus og Kolding fundet ud af, da de fik byttet deres femmer ud med et tandemfaldskærmsudspring, som er blandt de udloddede præmier.

- Der var både glæde og lidt forbløffelse at spore hos den kunde, der lige pludselig stod med et gavekort til et faldskærmsudspring i hånden. Det er sjovt at være med til at overrække sådan en præmie og give folk en anderledes oplevelse på deres daglige indkøbstur – og så håber jeg at de synes, at det er en fin måde at fortælle vores kunder, at det at prøve noget nyt, kan være en ny og anderledes oplevelse, siger Johnny Kaasing, der er souschef i Lidl’s butik på Viborgvej i Aarhus.

Lidl’s kampagne løber fra den 13.- 31. august 2014, og der er stadig faldskærmsudspring at hente, hvis man ligger inde med en rød femmer, og er det en gul femmer man har i lommen, kan den byttes for et gavekort på 200 kr. til den lokale Lidl-butik.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094