23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netto får det svært i Storbritannien

Det er en større udfordring at etablere en ny discountkæde på det britiske marked, da konkurrencen er ekstrem hård, fordi salget af fødevarer er svagt faldende i Storbritannien, fortæller detailhandelsanalytiker David Gray fra London-firmaet Planet Retail.

I juni annoncerede Dansk Supermarked dog sin indtræden på det britiske marked sammen med den britiske kæde Sainsbury. Det skriver Børsen.

De to forventes at investere 120 mio. kr. i 15 nye Netto-butikker inden for et nøje afgrænset område i Nordengland.

De to store konkurrenter, de tyskejede Aldi- og Lidl-kæder, har lignende investeringsplaner. Aldi vil næste år tildele 5,6 mia. kr. til 60 nye butikker, og Lidl har oplyst, at man vil investere 220 mio. 2 mia. kr. i nye butikker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web03