23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

BoConcept øger salget

Omsætningen er steget med 8 %, men der er fortsat røde tal på bundlinjen i BoConcept-koncernen.

Danske BoConcept har netop offentliggjort regnskabstallene for perioden maj-juli 2014, og trods endnu et underskud kan møbelkoncernen glæde sig over øget omsætning og et forbedret driftsresultat i forhold til samme periode i fjor.

Omsætningen udgør 267,2 mio. kr., svarende til en vækst på 8,3 %, mens EBIT er forbedret fra -11,6 mio. kr. til -5,6 mio. kr.

- For andet kvartal i træk er BoConcepts omsætning øget og same-store-sales forbedret markant. Resultatet er styrket i 1. kvartal 2014/15, og der er siden regnskabsårets start arbejdet intensivt på at forberede lanceringen af BoConcepts opgraderede kollektion, koncept og kommunikationsplatform i september, skriver ledelsen i en kommentar til kvartalsregnskabet.

Det tyske marked er nu BoConcepts største

Den positive omsætningsudvikling er på niveau med det forventede, og skyldes dels flere butikker i kæden, dels større same-store-sales (+10,6 %). Markederne i Europa præges fortsat af usikkerhed og begrænset trafik. Momentum er bedre i USA, mens vækstmarkederne i Latinamerika og Asien fortsat udvikler sig gunstigt.

Omsætningen til det tyske marked, som nu er BoConcepts største, er positivt påvirket af det høje antal nyåbninger, der blev gennemført sidste år. I Danmark og Sverige forsætter fremgangen i same-store-sales, hvilket driver omsætningen op – dog stadig fra lave niveauer.

Kæden er i første kvartal 2014/15 brutto blevet tilført fire butikker, to i Tyskland samt én i både Frankrig Thailand. Netto er kæden dog reduceret med fire butikker, idet der er gennemført otte lukninger – flest i Japan, hvor franchisebutikker lukkes og erstattes af egne butikker. Kæden udgøres herefter af 262 butikker.

Forventningerne til den finansielle udvikling i regnskabsåret 2014/15 fastholdes, hvilket betyder en omsætningsvækst på ca. 5-8 % og en EBIT-grad på ca. 2-3 %.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04