23948sdkhjf

Pandora indgår strategisk alliance i Japan

Smykkeproducenten meddeler, at man har underskrevet en aftale med Bluebell om fælles distribution af Pandora smykker i Japan.
Pandora planlægger, gennem samarbejdet, at accelerere udrulningen af nye butikker, styrke fokus i detailledet og foretage betydelige markedsføringsinvesteringer på det japanske marked. Bluebell vil bidrage med sit indgående kendskab til detailmarkedet og den japanske forbruger samt deres indsigt i det japanske ejendomsmarked. BluebelI ejer og driver på nuværende tidspunkt en konceptbutik og syv shop-in-shops. Allan Leighton, CEO i Pandora, udtaler:

- Det japanske marked er meget attraktivt, både hvad angår størrelse og vækstmuligheder, og markedet har et stort potentiale for Pandora. Bluebell har gennem et stort stykke arbejde skabt opmærksomhed omkring vores brand i Japan, og vi mener, at det timingmæssigt er det rigtige tidspunkt med et tættere samarbejde med vores partner, for at opdyrke det fulde potentiale i markedet.

Som en del af aftalen med Bluebell, vil Pandora den 1. januar 2015 købe størstedelen af aktiverne i Japan fra Bluebell i en non-cash transaktion. Som udgangspunkt løber aftalen i fem år. Ved udløb af aftalen vil Pandora overtage den fulde distribution af Pandora smykker i Japan. Det samlede beløb, der skal betales til Bluebell vil afhænge af den realiserede omsætning i 2019 og vil være i størrelsesordenen 52-156 mio. kr.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095