23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Intersport barsler med ny kæde af specialbutikker

Hos Intersport, som drives som en frivillig kæde, kæmper man også med at få enderne til at mødes. Kæden tager dog de første skridt mod at åbne en ny kæde af specialbutikker.

Intersport Danmark havde sidste år et underskud på 7,3 mio. kr. Det var til trods for at omsætningen landede på den anden side af 1 mia. kr. Det skriver Børsen.

Topchef Mikael Kold skyldes underskuddet, at Intersport tog en nedskrivning på 9,5 mio. kr. i forbindelse med Sport On Tops konkurs.

Benhård konkurrence

Mikael Kold fortæller, at Intersport har iværksat en digital tranformation af kædestrukturen: Det sker for at kæden kan blive skarpere i kampen om kunderne, på hvad topchefen selv betegner som et benhårdt marked.

Hos Intersport har de investeret et markant tocifret millionbeløb i deres it-systemer og digitale platforme. Mikael udtaler, at de fysiske butikker stadig er deres kerneforretning, men at deres online-platforme tænkes ind i sammenhængen.

Nyt koncept

Intersport har desuden taget de første skridt mod at åbne en ny kæde af specialbutikker. Den nye kæde af specialbutikker skal henvende sig til en bestemt forbrugermålgruppe.

- Vi har et nyt koncept, der allerede eksisterer internationalt, på trapperne. Intersport International, som vi er en del af, købte sidste år kæden Athlete's Foot, der har fokus på fritidssko og modesegmentet. Og der er vi ved at planlægge, hvordan vi kan ekspandere det i Danmark, siger Mikael Kold.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04