23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tesco fortsætter pinefuld nedtur

Måske var det bunden, da britiske Tesco fremskrev indtægter og forsinkede omkostninger for at pynte på overskuddet. Men det er langt fra sikkert.

Dagen efter, at Tesco kom ud med en pinlig nedjustering af sit overskud i første halvdel af indeværende regnskabsår, måtte den britiske gigant tage flere tæsk i en frisk måling af markedsandele. Det skriver Dansk Handelsblad.

Et fald fra 30,2 til 28,8 pct. til Tesco i en tremåneders-periode frem til midt i september var sådan set ikke værre end de foregående målinger fra analysevirksomheden Kantar.

Men et omsætningsfald på 4,5 pct. i perioden gør mere end ondt, når man som Tesco spejder efter selv små tegn på forbedringer på hjemmemarkedet.

En omkostningstung strategi med storsatsning på online og renovering af de mange hypermarkeder, som på få år er gået fra markedsvindere til belastning, har slet ikke haft den tilsigtede effekt på briternes tilbøjelighed til igen at bruge flere penge i Tescos butikker.

Læs mere i Dansk Handelsblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173|instance-web04